wkwkwkwkwkw

Hacked By: PANGLIMA GAGAK HITAM


-=[| We Come In Peace , Hostility Is Not Our Way |]=-


Dragon Force | Rileks Crew | Hexor Crew | Belalang | Anonymous | You.. :)

Dec 19, 2010

[Tips]: Track Your Friend's Position From Their Mobile Phone!

    Ketahui posisi kawan korang dengan mengesan hanphone diorang.. Tetapi ini bukanlah untuk si kaki-kaki spy ye.. hehe. Mana lah tahu kalau kawan-kawan korang sesat ke.. korang boleh detect diorang dan bagi panduan di dalam map macam dalam google map tu je.. Tapi xtaw lah kalau pakai lagi ke x kan, pasal sekarang ramai yang da pakai GPS kan.. huhu. Semuanya boleh dilakukan di


      First, korang bukak website ni..But korang kena translate dulu okay, ini kerana website ini milik czech..Kalau tak korang boleh pilih select language kat atas sekali hujung belah kanan korang dengan memilih english.. Then korang daftar je macam biasa untuk buat account.. Lepas tu korang pergi dekat home balik dan pergi pada download. Pilih Operating System(OS) yang hanphone korang pakai.. OS yang di-offer-kan hanyalah Symbian dan Windows Mobile.. Antara phone yang support OS ini ialah Nokia dan handphone atau smartphone keluaran Microsoft. Yang lain aku kurang pasti.. Lepas install software ini dalam phone korang, registration akan dibuat. Daftarlah emel korang yang korang gunakan di dalam website tadi.. Kemudian nama handphone will be automatically appear on the telephone's list.. Select one and your position will be shown on the map! The track also will appear if you go to another places. 

Here are the picture for your guide:

Translate page first > Register > Download


Install > Register > Turn On 


Select phone > Here they are! :D


WARNING: Benda ni akan online pada handphone korang.. So mungkin akan charge beberapa sen.. Tak sampai seringgit pun.. Lebih kurang korang pakai GPS/Garmin je pun.. So, jangan lupa switch status off and exit bila korang x pakai ye.. 

p/s --> Ada sebarang soalan dan pertanyaan? atau korang wat x jadi-jadi? comment here! hehe 

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.